XORNADAS "BRIEZU DEL PARLAMENTARISMU" 2020 / JORNADAS "CUNA DEL PARLAMENTARISMO" 2020 (VÍDEOS)

13 septiembre, 2020

Del dous al cuatro de setiembre foron las Xornadas "Briezu del Parlamentarismu", dientro del Festival de Branu del mesmu nome entamáu pola Conceyalía d'Acción y Promoción Cultural dirixida por Evelia Fernández. Tuvi'l honor de ser el coordinador de las Xornadas, y ponente de las mesmas. Finalmente contemos con tres conferenciantes:

-Na primer persona na que penséi foi, cumo nun podía ser d'outra manera, Rogelio Blanco, principal responsable de que la Unesco diera a Llión el títulu "Briezu del Parlamentarismu" nel añu 2013. La sua ponencia, titulóuse "Tierra de llibertades", y nella fizo un repasu pola historia de Llión, sicasí encalcando nos aspectos relacionaos cona llibertá. Tamién falóu de cúmo foi'l procesu pa llograr el títulu de la UNESCO.

Veleiquí la sua intervención, en dous vídeos: 



-La segunda ponencia foi la mía propia, titulada "Vida y obra de Alfonso IX el Bueno", resumiendo los principales feitos y acontecimientos de la vida del nomá rei. Eiquí vos deixo'l videu, conas diapositivas:



-La tercera y postrera foi la conferencia de Nicolás Bartolomé "La simbología política de León: del Liber Iudicum a las Cortes de 1188 y sus Decreta", un interesantísimu repasu por la simboloxía llionesa (¿sabíades que la provincia de Llión ye la única d'España ensin regular?) y pola importancia simbólica del Llibru Xulgu de Llión (muita na Edá Media, y nenguna na actualidá) y de los Decreta de las Cortes de 1188 (a la escontra). Nicolás ye abogáu, y un gran conocedor de la etnografía llionesa y del dereitu medieval llionés. Tien publicaos un buen puñau de llibros, todos en llionés: Filandón: lliteratura popular llionesa (2007), Mitoloxía popular del Reinu de Llión (2013), Esbardu: vocabulariu llionés ilustráu. (2017), Llión Máxicu (2018), Diccionariu Llionés (2018). Veleiquí la sua conferencia:


Y eiquí tenedes dalgunos retratos:









4 comentarios:

Vellido Ataulfo DOLFOS dijo...

Estupendas jornadas en un año que está resultando nefasto para toda la condición humana. Gracias a cuantos las hicieron posible, especialmente a los esplendidos ponentes (en especial a ti Ricardo) y deseando que puedan tener su réplica en otras partes de León en los próximos años o meses, por ejemplo en la ciudad de Zamora.

Unknown dijo...

Mis más sinceras felicitaciones por estas jornadas, de las que he podido ser espectador gracias a este post. Anotar únicamente una errata en tu conferencia, cuando escribes "Doñiños" realmente es "Doñinos", oficialmente "Doñinos de Salamanca", un municipio aledaño a la ciudad. Un saludo y gracias por la grandísima labor de divulgación que realizas.

Recomenzar dijo...

Un placer encontrarte leerte conocer tu cara eres guapo
Te escribo desde Miami donde la Pandemia nos ha dejado enfermos y viciados cansados de tanta mierda en el ocaso
abrazo

Anónimo dijo...

Enhorabuena por esta entrada y tu conferencia, repleta de datos.
Aprovecho para desearte una Feliz Navidad. Como en años anteriores, te enviaré por correo electrónico una colaboración con motivo del aniversario del fallecimiento de José Sánchez Rojas y Miguel de Unamuno, a la que te animo a dar acogida en tu blog.

Un fuerte abrazo.
Miguel Diego