III CERTAMEN LITERARIO "LA CALEYA"

23 diciembre, 2009


Os transmito la noticia que he leído en Tierra Alantre, que a su vez la tomó del Diario de León. Tan sólo queda lamentar que alguna página supuestamente leonesista se ha negado a publicarla con la absurda y ridícula excusa de que La Caleya difunde la "lengua asturiana" y no la "llïonesa" (sic).
La asociación cultural La Caleya entregará el próximo sábado del Certamen Literario Reino de León, en un acto que se celebrará a las seis de la tarde, en la Biblioteca Municipal de Astorga.
El concurso de La Caleya se convoca todos los años en las modalidades de poesía y relato breve. En el acto de entrega de premios, los galardonados leerán fragmentos de las obras con las que han participado y habrá una actuación musical.
El certamen, que cuenta con el apoyo del Ayuntamiento de Astorga, la Diputación y el Instituto Leonés de Cultura, reparte 1.450 euros en premios en ambas modalidades, con 400 euros para cada uno de los primeros clasificados.

21 comentarios:

Abel dijo...

Nos vemos el sábadu richar???

Yo por allí andaré

Anónimo dijo...

Podíais fichar pa sirvir el vinu llionés a Papinos, qu'agora dedícase a sirvir cafés.

Bono, meyor non, que cobra muncho (4.000 euros: sal a 50 euros café).



Sicasí, l'actu de La Caleya pinta mui bien, sí señor. Que vustedes lu disfruten ya bon nadal.

Anónimo dijo...

El perfil de los xuraos ye completamente "Academia de la Llingua Asturiana", ou estou equivocau you?

Anónimo dijo...

Sería mejor un jurado compuesto por grandes investigadores y escritores de la "llingua llïonesa" como Abel Auslli, Chusines, o esa otra gran figura, Villazala. Aunque más que un jurado iba a parecer un zoo.

Anónimo dijo...

El anterior anónimo debería haberse ahorrado el comentario. Dice bien poco de su persona y menos aún de su espíritu democrático ( o dice mucho de lo poco que lo practica). Que ya se ve bien cómo utiliza el insulto gratuito y la faca ou cuchiellu cachicuernu.

Frederick dijo...

D'el xuráu de los premios de La Caleya:

-Don Roberto González-Quevedo, práuticamente la única persona por obra que pueda ser considerada en Llión "escritor". Amás, de los más nomaos de tol dominiu. Filólogu, fou autor de La Fala del Sil, cola qu'algamóu'l doutoráu na Universidá d'Uviéu, cumo filólogu (Arriendes de ser llicenciáu en filoloxía yía caderalgu de filosofía, ya nomáu antropólogu). Profesor na Universidá d'Asturianu ya Secretariu de l'ALLA, una figura del Xurdimientu bien destacada.

-Héctor Xil, estudiosu de la llingua llionesa, un de los autores más destacaos en cuanto al estudiu del llionés medieval, un de los meyores traductores al asturllionés, ya una de las figuras más relevantes del mundu del asturllionés en Llión.

-Pablo Rodríguez Medina. Asturianu "ooooooooooooooooooooooooooooooh señor qu'acabesenos el mundu". Expertu n'asturianu l'entreguín ye un de los autores mozos más premiaos ya más nomaos pola crítica.

Bono, ¿Qué xuráu queredes, a Alicia Valmaseda, a Xairu Llópez y a Chusines, que son llioneses, pero nun tienen nin puta idega d'escribir? ¿Ou dalgún de la contornada esa que nun conoz la llingua ya tien grandes carencias llingüísticas, pero ye'l summún de la pureza llionesa, y más anticastellana?

Un poucoñín de por favor.

Anónimo dijo...

Una precisión: Roberto González Quevedo nun ye filólogu porque nun ye llicenciáu en filoloxía.

Anónimo dijo...

http://es.wikipedia.org/wiki/Roberto_Gonz%C3%A1lez-Quevedo

http://www.uniovi.es/filoesp/Docencia/2008-2009/PlanDoc0809FiloEsp.htm

Ye llicenciáu en filoloxía pola universidá d'Uviéu, ho

Anónimo dijo...

Siéntolu muchu, peru la Wikipedia está errada: Roberto González-Quevedo nun ye llicenciau en filoloxía nin en llingüística, nin muchu menos, cumu di la Wikipedia, "licenciado [...] en filología (gracias a su obra La Fala de Palacios del Sil)": la xente llicencia-se aprobandu créditos universitarios, non escribiendu un llibru.
La confusión vien de que Roberto González-Quevedo ye DOUTOR en filoloxía pero non llicenciau nesa titulación universitaria. Esa figura ye estraña peru la llei permite-la: un llicenciau superior puei doutora-se en cualquier disciplina, onque nun tienga nada que ver cola súa. Así que D. Roberto ye doutor en filoloxía, pero nun tien el títulu de llicenciau en filoloxía.
Polu outru, trabaya a tiempu parcial y con contratu temporal na Universidá d'Uvieu. Y declara-se asturianu, por se nun lu sabíades.

Anónimo dijo...

Declárase asturianu... ¿Y esa declaración? ¿Qué se da, una contradicción? ¿Qué refuga Llión? ¿Nun pue haber xente que se sienta asturianu y llionés?

Pues Asturies ye, por raro que paeza, un país tradicionalmente emisor y receptor d'emigrantes; equí nun hai contradicción en ser llionés y asturianu/ asturianu y arxentín/ asturianu y castellán / asturianu y gallegu / asturianu y vascu / asturianu y estremeñu ...etc.

Anónimo dijo...

Lo que you decía. El tribunal del concursu de La Caleya está formau por tres asturianos: unu de nacencia (Rodríguez Medina) y dous d'adoución (González-Quevedo y García Gil) que ou pertenecen a l'Academia de la Llingua Asturiana (González-Quevedo) ou trabayan pa ella (García Xil) ou son del sou círculu de confianza más prósimu (Rodríguez Medina).
Polas suas obras conocereis a La Caleya.

Anónimo dijo...

Ye un premiu lliterariu, non un concursu d'a ver quién tien la pixa más llionesa.

Anónimo dijo...

La Caleya es una asociación leonesista, sólo hace falta ver quien la integra, y de entre las que trabajan por el leonés y por la promoción de la cultura lenesa es de las más veteranas. Otra cosa es que ese trabajo moleste a quien tiene otros planteamientos ideológicos, y al entorno de Pardo (o lo que quede de él) es evidente que le molesta todo aquello que no pueden controlar, de ahí la cacofonía parda que se origina ante cualquier iniciativa, actividad o publicación que no proceda de las mermadísismas filas conceyiles. Es sosrprendente la capacidad de Pardo y sus bien retribuidos acólitos para convertir en mierda todo lo que tocan, incluida la lengua leonesa. Ni la investigación sobre el leonés, ni la creación literaria, ni la defensa rigurosa del leonés son cosas que interesen realmente al nacionalleonesismo (el palabro es de Díez Llamas). Gracias a La Caleya, a Roberto, a Héctor por su trabajo en defensa de León y de lo leonés. Su compromiso y su buen hacer dignifican al leonés.

Anónimo dijo...

Composición del "nacional-llïonesismu":

- Un caradura decidido a vivir toda su vida del cuento.

- Tres infelices que le deben la vida al caradura.

- Cuatro paranoicos sin medicación que se creen todos los cuentos de los anteriores y hasta inventan los suyos propios.

Anónimo dijo...

¿Cómo quedóu el llistáu de ganadores?

Anónimo dijo...

El anteúltimo anónimo debería haberse ahorrado el comentario. Dice bien poco de su persona y menos aún de su espíritu democrático ( o dice mucho de lo poco que lo practica). Que ya se ve bien cómo utiliza el insulto gratuito y la faca ou cuchiellu cachicuernu.(sic)

[sí, es repetición]

Anónimo dijo...

Preciaos siñores del foru:
Nun s'equivoquen. Nun echen balones fuera. Nun meixen fuera del tiestu. Nun se m'autuxustifiquen. Despreciu rabiosamente a Abel Pardo cumu a cualquier fascista y nun tengu nada que ver col sou proyeutu políticu nin colos sous amiguines.
Dichu estu, vuelvu a La Caleya y reiteru qu'están echaos nos brazos de l'Academia de la Llingua Asturiana, una institución d'Asturias que patrimonializa la llengua n'esclusiva y qu'evita siempre las palabras llionés ou asturllionés. Un plan qu'a mi me resulta mui poucu atrautivu. Nun sei a ustéis.

Anónimo dijo...

......Bono eso últimu yía una apreciación tuya.

Nun séi, ¿quién queredes nel xuráu d'un concursu lliterariu de La Caleya? ¿Un políticu ou cualquiera que sólo acredite la sua llionesidá?

Pa un xuráu meyor estos escritores -que sacantes Pablo Rguez. Medina, los outros son tamién llioneses- que sedrán imparciales ya de lo meyor cumo conocedores de la llingua que pretenden xulgar. Ya conocedores de tol panorama llingüísticu del dominiu.

Anónimo dijo...

¿Una apreciación mía que l'Academia de la Llingua Asturiana ye una institución d'Asturias? ¿Una apreciación mía qu'evita siempres las palabras llionés ou asturllionés?
A ver se nun engañamos .....

Anónimo dijo...

¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿????????????????

Anónimo dijo...

Ye un concursu lliterariu non un actu políticu-alministrativu. Creo que nesi debate, las puntuaciones d'un concursu lliterariu, tienen más puxu las lletras que lo puramente alministrativu; si l'ALLA se chama "asturiana" ou deixa chamase asturiana; ou si'l xuráu vive ou non en Llión.

Los llioneses tolo miráis dende la óptica alministrativa; y esto solo ye un concursu políticu, non unas eleiciones.